wtorek, 30 września 2014

O zwierzętach...

Po raz pierwszy, w naszej bibliotece, miało miejsce spotkanie z dziećmi, na którym nie mówiliśmy o książkach, czy o bajkowych bohaterach. Głównym tematem były zwierzęta. 4 października obchodzony jest dzień zwierząt i właśnie z tej okazji zaprosiłam uczniów klasy II do Biblioteki Publicznej w Żyznowie.
Na spotkanie przygotowałam różne zadania i ciekawostki z bogatego świata zwierząt. Na początku każdy musiał nazwać i przyporządkować zwierzę z wylosowanej fotografii. Zwierzęta podzieliłam na następujące kategorie: latające, skaczące, fruwające, już nie istniejące, gospodarcze, lądowe, wodne, ciepłolubne i zimnolubne. Zadanie nie sprawiło większych kłopotów. Następnie drugoklasiści odgadywali, jakie dźwięki wydają różne zwierzęta. Kolejnym zadaniem było odgadnięcie, które zwierzę jest największe, które najcięższe, najsilniejsze, najskoczniejsze itp... Na koniec spotkania przygotowałam dla dzieciaków garść ciekawostek (np. śpiące w wodzie wydry trzymają się za ręce) i ranking najbrzydszych i najdziwniejszych stworzeń (np. ryba kleks czy palczak).
Gdy dzieci wybierały się już do szkoły, zaprosiłam je na parking, gdzie razem zmierzyliśmy wielkość płetwala błękitnego - największego zwierzęcia świata (33 m długości, waga do 190 ton). Byliśmy pod wrażeniem.
Tą informacją się pożegnaliśmy.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz