środa, 20 maja 2015

Mamo - Kocham Cię

"Książka w przedszkolu" to akcja, którą prowadzę od 2003 roku. Polega ona na tym, że w każdym tygodniu, odwiedzam z książeczkami oddział przedszkolny w Żyznowie. Zawsze czytam dzieciom jedną historyjkę, a później dzieci mogą sobie wypożyczyć bajki do domu (po przeczytaniu przynoszą bajki do przedszkola, a ja przynoszę je do biblioteki).
W tym roku, w maju, postanowiłam, że na każdym spotkaniu, będę czytać historię, w której główny bohater szykuje prezent mamie (oczywiście z powodu majowego święta wszystkich mam). Zaczęłam od bajki "Kamilka gotuje", w której dziewczynka z tatą szykują mamie ciasto - niespodziankę. Atrakcją dla dzieci okazała się możliwość naklejania naklejek w książeczce.
Dziś czytałam opowiadanie "Franklin mówi Kocham Cię", w którym żółwik zastanawiał się, jak okazać mamie miłość. Dla dzieci przygotowałam czerwone serduszka, na których nakleiliśmy swoje imiona i z małych serduszek ułożyliśmy wielkie serce.
A w przyszłym tygodniu? Będę czytała bajeczkę pt. "Zróbmy mamie bukiet" i chyba zrobimy z dziećmi bukiet. Jeszcze zobaczę...


Mamo:
Mam dla Ciebie bukiet życzeń, moja Mamo ukochana,
Niech Twa buzia będzie zawsze tylko roześmiana,
Niech Ci szczęście oraz zdrowie nieustannie dopisują,
Niech się Twoje marzenia w każdym dniu realizują.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz