poniedziałek, 19 grudnia 2016

Rok 2016 - Rokiem Henryka Sienkiewicza

Kończący się rok 2016, był rokiem poświęconym Henrykowi Sienkiewiczowi. W tym właśnie roku przypada 170-ta rocznica urodzin i 100-tna rocznica śmierci tego najpopularniejszego polskiego pisarza.
Henryk Sienkiewicz jest autorem między innymi:
powieści historycznych: "Krzyżacy", "Ogniem i mieczem", "Potop", "Pan Wołodyjowski", "Na polu chwały" oraz znanego na całym świecie "Quo Vadis"
powieści: "Rodzina Połanieckich", "W pustyni i w puszczy"
nowel: "Janko Muzykant", "Sachem", "Z pamiętnika poznańskiego nauczyciela", "Latarnik"
oraz felietonów, reportaży i recenzji.
Sienkiewicz jest pierwszym, polskim laureatem literackiej Nagrody Nobla, którą otrzymał 10 grudnia 1905 roku.
Na zakończenie Roku Henryka Sienkiewicza, wybrałam się na lekcję języka polskiego do klasy III gimnazjum. Dziękuję w tym miejscu Pani Iwonie Fałat za możliwość zrealizowania tych zajęć. Przygotowałam dla uczniów krzyżówkę, na którą składało się aż 30 faktów z życia i twórczości Henryka Sienkiewicza. Odpowiedzi na krzyżówkowe pytania ukryłam w tekście, który czytałam. Najlepiej krzyżówkę napisały Wiktoria i Paulina. Ostatecznie, po dogrywce, to Paulina wygrała. Nagrodą była książka "Quo vadis" z pamiątkową pieczęcią pary prezydenckiej, przesłaną do Biblioteki Publicznej w Strzyżowie, z okazji Dnia Narodowego Czytania (w tym roku czytaliśmy właśnie "Quo vadis" Henryka Sienkiewicza).


Kto ma ochotę, może spróbować rozwiązać moją krzyżówkę.
Czas upłyną bardzo sympatycznie. Mam nadzieję, że uczniowie zapamiętali choć garść informacji o naszym nobliście.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz