wtorek, 27 lutego 2018

Koty z bajki w przedszkolu

Wszystkie koty, także te bajkowe, mają swoje święto w miesiącu lutym. W tym roku, święto kotów obchodziłam z przedszkolakami.Jak zwykle przygotowałam parę zadań dla dzieciaków.
Na dzień dobry (około godziny 8.30) przyniosłam do przedszkola kotka, który mruczy, miałczy i łasi się (oczywiście to był kot zabawka - nie prawdziwy). Dzieci mogły się nim bawić cały dzień.
Nasze spotkanie z bajkowymi kotami rozpoczęliśmy po godzinie 11. A co robiliśmy?
Na początek czytanie książeczki. Dziś czytałam "Chorego kotka" i "Alicję w krainie czarów".
Następnie pokazałam dzieciom jakie bajki o kotach znajdują się w naszej bibliotece. Książeczki te (prawie wszystkie) zostały przez dzieci wypożyczone. Kolejnym punktem programu było odgadywanie imion kotów pokazywanych na obrazkach. Wszystkie imiona zostały odgadnięte, a ilustracje posłużyły nam do następnego zadania. Do ilustracji z kotem należało dopasować ilustrację z przyjacielem, wrogiem lub panem kota.


 Gdy dzieci znały już bajkowe koty, mogliśmy rozwiązać krzyżówkę. Po krzyżówce przedszkolaki zrobiły kota, który został złożony z przygotowanych elementów.

 A na koniec spotkania zabawiliśmy się w "uciekaj myszko do dziury..."

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz