wtorek, 24 kwietnia 2018

Akademia ekologii w bibliotece

Zbliża się święto Ziemi. Każdemu powinno zależeć na jakości życia: na świeżym powietrzu, zdrowej wodzie i nie skażonej ziemi. Od najmłodszego uczymy się szanować zieleń, dbać o zwierzęta, a od nie dawna segregować śmieci (śmieci segregowane to mniej długo rozkładających się plastików i metali).

Zaprosiłam dziś do biblioteki uczniów klasy I wraz z Panią Danusią, by razem uczyć się dbać o nasze otoczenie. W pracy z dziećmi wykorzystałam książkę opracowaną przez Kingę Macias, a wydaną przez Wydawnictwo Skrzat "Akademia ekologii: dbam o środowisko". Książka dostępna jest w naszej bibliotece, więc w każdej chwili można przyjść i sprawdzić swoją wiedzę w zakresie ekologii.
Przygotowane zadania okazały się nie za trudne i dzieci sobie sprawnie poradziły.
Następnie skorzystałam z książki Małgorzaty Strzałkowskiej "Raj na Ziemi czyli Rady nie od parady II". W książce tej znajdują się wiersze poruszające problemy ekologii. Jest między innymi wiersz o cieknącym kranie, nie gaszeniu światła, zatruwaniu rzek. Każdy wiersz ma dwuwersowe podsumowanie - radę jak dbać o środowisko. Czytałam właśnie te rady, a dzieci próbowały wyjaśnić co oznaczają.


Mile i pożytecznie spędziliśmy czas w bibliotece. Na zakończenie rozdałam dzieciom zakładki namawiające do segregowania śmieci i słodkie lizaki. Po wypożyczeniu książek, pożegnaliśmy się i dzieci wróciły do szkoły na dalsze zajęcia.

1 komentarz:

  1. Trzeba dodać, że często również ważnym jest to aby wiedzieć komu zlecić wykonanie specjalistycznej analizy środowiskowej. Ja właśnie najchętniej w takich momentach korzystam z usług firmy http://eco-expert.eu/ gdyż wiem, że oni robią to profesjonalnie.

    OdpowiedzUsuń