środa, 16 maja 2018

Biblioteka - pytania i odpowiedzi

Zaprosiłam do biblioteki uczniów klasy III wraz z Panią Małgorzatą - wychowawczynią. Powodem (jeśli powód musi być) było święto bibliotek i związany z nim tydzień bibliotek. Chciałam utrwalić wiedzę dzieci odnośnie funkcjonowania biblioteki. Przygotowałam zestaw pytań. Pytania te zadawały dzieci. Na niektóre odpowiadały same, na inne odpowiadałam ja. Śmiałam się, że dzisiaj to dzieci mnie odpytają.

Następnie uczyliśmy się korzystania ze zbiorów. Na początek metodą staroświecką, a później już metodą współczesną. Metoda staroświecka to szukanie w katalogu, a później na półce, a metoda współczesna to katalog internetowy Biblioteki Publicznej G.i M. w Strzyżowie (tam można znaleźć informację także o książkach z naszej filii - zapraszam do korzystania) i później szukanie na półce.



Na zakończenie spotkania dzieci wypożyczały sobie książeczki do domu (przypominam o wiosennej akcji), otrzymały pamiątkowe zakładki i słodkie lizaki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz