środa, 8 maja 2013

Przygody z Bolkiem i Lolkiem


7 maja 2013 roku do filii bibliotecznej w Żyznowie przyszły dzieci z przedszkola. Zaprosiłam je, aby razem czytać i przeżywać przygody Bolka i Lolka.
Bolek i Lolek to popularne postacie wymyślone 50 lat temu przez Władysława Nehrebeckiego. Przez wszystkie te lata, niezmiennie, ich przygody, zarówno w bajkach telewizyjnych jak i w książkach,fascynowały dzieci. Pomimo upływu lat i nowych idoli, Bolek i Lolek ciągle są znani i kochani.
Spotkanie rozpoczęłam historią pt. "Wędkarze". Po przeczytaniu bajki wybrałam 4 dzieci (dwóch Bolków i dwóch Lolków), które łapały rybki - musiały złapać uciekających kolegów i przypiąć im spinacz do ubrania. Gdy wszystkie "rybki" zostały złapane, dzieci z Blokiem i Lolkiem przeniosły się do Australii -"Krainy kangurów". Po wysłuchaniu opowieści urządziłam zawody w skakaniu. Finałowy wyścig wygrała Wiktoria. Z gorącej Australii przenieśliśmy się do Hiszpanii, gdzie Bolek i Lolek oglądali"Korridę". My także mieliśmy swój pokaz: torreadora, muletę i byka, a widownia głośno krzyczała "Ole!". Z Hiszpanii Bolek i Lolek wsiedli na statek i jako "Marynarze" popłynęli w rejs. Niestety podróż zakończyła się katastrofą i wyspą bezludną, na której chłopcy znaleźli skarb. Ja także przygotowałam dla dzieci skarby, które musiały odnaleźć.  Po upałach przyszedł czas na ochłodę i wypad na Biegun Północny, gdzie Bolek i Lolek urządzili "Wyścig". Historia ta nas zainspirowała i zagraliśmy w grę "planszową". Przedszkolaki, jak pionki, przeskakiwały z pola na pole, a rzut kostką i szczęście decydowały o tym kto pierwszy dotrze do mety. Ostatnią przygodę Bolek i Lolek przeżyli na Hawajach. W bajce pt. "Przyjaciele" oglądali podwodny świat. My mieliśmy swój świat podwodny w którym pływały rybki - między innymi te namalowane przez dzieci.
Na zakończenie zrobiłam dzieciom zdjęcie z Bolkiem i Lolkiem i się pożegnaliśmy.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz