wtorek, 14 maja 2013

Rok Tuwima


Julian Tuwim 1894 -1953
Poeta, pisarz, autor wodewili, tekstów piosenek i tłumacz.
Autor "Lokomotywy", "Rzepki", "Ptasiego radia" i wielu innych.
7 grudnia 2012 roku Sejm RP uchwalił, że rok 2013 będzie poświęcony Julianowi Tuwimowi.
8 maja 2013 roku do filii bibliotecznej w Żyznowie przyszli uczniowie klasy II. Przygotowałam dla nich mnóstwo zadań, które miały na celu zapamiętanie jak największej liczby tytułów utworów Juliana Tuwima. Dzieci układały puzzle, z rozsypanych liter układały tytuły wierszy, łączyły pogubione fragmenty tytułów, rozwiązywały krzyżówkę, przyporządkowywały fragment utworu do konkretnego tytułu, a na koniec każde dziecko na kartce spisało zapamiętane tytuły. Zwyciężył Maciek.
Inne zadania to malowanie wagonów, które przyczepiliśmy do lokomotywy i kolorowanie postaci z "Rzepki", które następnie dzieci musiały ułożyć w odpowiedniej kolejności. W międzyczasie wysłuchaliśmy wierszy Tuwima w wykonaniu znanych, polskich aktorów. Ciekawostką była piosenka z tekstem "Lokomotywy".
Na zakończenie przeczytałam historię Pana Maluśliewicza i zaproponowałam konkurs na książeczkę "Moje ulubione wiersze Juliana Tuwima".
Ostatnim akcentem był wiersz pt."Idzie Grześ", po którym każde dziecko dostało wafelka Grześka. Po miło spędzonym czasie, pożegnałam dzieci, zapraszając do częstych odwiedzin biblioteki.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz