poniedziałek, 25 czerwca 2012

Astrid Lindgren na wakacje

 20 czerwca 2012 roku filię biblioteczną w Żyznowie odwiedziły dzieci z klasy III. Zaprosiłam je, wraz z panią wychowawczynią, na spotkanie poświęcone twórczości Astrid Lindgren - ukochanej, szwedzkiej pisarki. Astrid Lindgren jest autorką takich bestsellerów jak: "Bracia lwie Serce", "Fizia Pończoszanka", Braciszek i Karlson z Dachu", "Detektyw Blumkvist", "Dlaczego kąpiesz się w spodniach, wujku?", "Rasmus i włóczęga" i wielu innych. Przebrana za Pipi Langstrumpf (czyli Fizię Pończoszankę) krótko przedstawiłam życiorys autorki (zresztą napisany przez samą Astrid), wysłuchaliśmy różnych wersji piosenek o Pipi, następnie streściłam niektóre powieści (gorąco zachęcając dzieci do sięgnięcia po nie) i przeczytałam śmieszne fragmenty książek Fizia Pończoszanka" i "Ronia córka rozbójnika" . Poczęstowałam dzieci napojem cytrynowym, na pamiątkę otrzymania przez pisarkę Orderu Uśmiechu. Sensację wzbudziła pokazana dzieciom gra w hacle, w którą grał Emil ze Smolandii i pani bibliotekarka, kiedy była małą dziewczynką. Na zakończenie spotkania wręczyłam dyplom Kasi, która jako jedyna przeczytała wszystkie dostępne w bibliotece książki Astrid Lindgren. Na pamiątkę dzieci otrzymały zakładkę z listą książek Pani Astrid oraz kolorowankę z Pipi w roli głównej. Niestety czas nas gonił i musieliśmy szybko kończyć to spotkanie i serdecznym zaproszeniem do korzystania ze zbiorów biblioteki - pożegnaliśmy się.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz