środa, 28 maja 2014

Bajkowy żółwik

Zbliża się Dzień Dziecka. Dzieciakom należy się więc trochę luzu i zabawy.
Tym razem zaprosiłam klasę II, z panią wychowawczynią Małgosią, by na chwilę odpocząć od zajęć szkolnych. I znów towarzyszyła nam postać Franklina, z którą zapoznałam już przedszkolaków i klasę I. Franklin jest jednym z ulubionych bajkowych bohaterów, więc spotkania z nim są zawsze bardzo udane.
Zaczęliśmy od kolorowanek. Najpierw każdy otrzymał malutki fragment większego obrazka, który należało pokolorować (każdy kolor miał cyferkę). Gdy kawałki były gotowe, dzieci złożyły rysunek w całość i ukazała się postać... Franklina. Następnie każdy dostał cała kolorowankę do samodzielnego kolorowania. W tym samym czasie, ja przeczytałam drugoklasistom opowiadanie pt. "Franklin i jego paczka".



Gdy rysunki były gotowe, sprawdziłam, czy dzieciaki znają przygody Franklina. Na wszystkie pytania otrzymałam prawidłowe odpowiedzi. Teraz nadszedł czas na zabawę:
zabawa nr 1 - znaleźć Franklina,


zabawa nr 2 - Franklin łapie muszki


zabawa nr 3 - Niegrzeczny Franklin.


Przygotowałam też zajęcie, w którym przydały się zgrabne paluszki. Robiliśmy Franklina z papieru - origami. Było troszkę trudności, ale razem sobie poradziliśmy.

 

Na zakończenie ozdabialiśmy czapki Franklina.


Było też pamiątkowe zdjęcie, zakładki, słodycze i wypożyczanie bajek.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz