wtorek, 6 maja 2014

Wilk i zając

W styczniu 2014 roku minęło 45 lat od chwili wyemitowania pierwszego odcinka serii "Wilk i Zając". Już od dłuższego czasu myślałam jak wykorzystać ten fakt. Zastanawiałam się kogo zaprosić i co przygotować. To co wymyśliłam, zrealizowałam dziś z przedszkolakami.
Oto program naszego spotkania:
1. Na początek oczywiście wszystkich przywitałam i bardzo krótko opowiedzieliśmy sobie o naszych, dzisiejszych bohaterach.
2. Dzieci lubią puzzle. Tak więc i w bibliotece układały puzzle z wilkiem i zającem. Sprawdziliśmy kto ułoży szybciej - dziewczęta czy chłopcy. Chociaż dziewczyny układały pierwsze i tak pokonały chłopców.

 

3. Sprawdziliśmy spostrzegawczość przedszkolaków. Na regałach, między książkami ukryte zostały zajączki - widać było tylko uszy. Każdy musiał odnaleźć zajączka, a dwie osoby znalazły zajączka z pyszczkiem - ci szczęściarze otrzymali małą niespodziankę. Szukając zajączków dzieci spostrzegły obrazki z różnymi scenami z bajki. To było kolejne zadanie - ale o tym za chwilę... Szukaliśmy zająca w jeszcze jeden sposób. Znów dziewczyny kontra chłopcy. Jedna z dziewcząt, stojąc tyłem, odgadywała po głosie, kto jest zającem (wyznaczone dziecko mówiło: Jestem zającem). Później zgadywali chłopcy.

4. Jak zawsze - kolorowaliśmy kolorowanki. Tym razem jedni kolorowali wilka, a inni zająca. Jak się okazało, kolorowanki były podzielone, więc każdy szukał drugiej części swojego obrazka. Tak powstały pary, które brały udział w kolejnym zadaniu.


  
5. Wspomniałam o obrazkach. Teraz właśnie nadszedł czas na pary. Ja czytałam co się działo w danej scenie (np. Wilk i Zając wzięli udział w olimpiadzie, gdzie zajęli pierwsze miejsce.), a oni mieli odnaleźć odpowiedni obrazek.
6. Bawiliśmy się także w rzucanie kamyczkami w wilka (zawsze wilk poluje na zająca - my zapolowaliśmy na niego).

7. Czytałam przedszkolakom historyjki o Wilku i Zającu. Na słowo - wilk wstawali chłopcy, a na słowo - zając wstawały dziewczyny.
8. Następnie dzieci robiły zakładki w formie zająca. Było to trudne zadanie - dużo przyklejania, ale efekt bardzo fajny.

9. Na zakończenie zrobiliśmy pamiątkowe zdjęcie i pożegnaliśmy się.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz