poniedziałek, 12 października 2015

Zwierzęta Pana Brzechwy

Postanowiłam, w tym roku, połączyć dzień zwierząt (4 październik) z rocznicą urodzin najpopularniejszego dziecięcego poety - Jana Brzechwy ( 115 rocznica urodzin). Pomysł, na tytuł spotkania, podsunął mi sam poeta - jedna z jego książeczek nosi tytuł "Zwierzęta pana Brzechwy". Razem ze mną, wiersze Brzechwy, przypominali sobie, uczniowie klasy II, wraz z panią wychowawczynią. Rozpoczęliśmy od czterowersów zamieszczonych w bajce pt. "ZOO".
Każde dziecko dostało obrazek ze zwierzątkiem i odpowiedni tekst. Niektóre utwory czytaliśmy 
z podziałem na role (np. "Wilk" czy "Krokodyl"), "Lisa" przeczytała Dominika, a resztę ja. Następnie, dla utrwalenia, wysłuchaliśmy piosenki. Tak przygotowane dzieci, odpowiadały na pytania.
Kolejnym wierszem był "Koziołeczek" - historia tchórzliwego koziołka bardzo się uczniom spodobała. Ponieważ koziołeczka przestraszyła stonoga - przybliżyłam dzieciakom utwór pt. "Stonoga". I tu czekała na wszystkich niespodzianka! Każdy dostał do wykolorowania buty, które następnie przyklejaliśmy do stonogi (stonoga powstała z nadmuchanych balonów). 
Stonoga zrobiła furorę!!!
 

Kolejny punkt programu - to próba przeczytania wiersza pt. "Mrówka" z podziałem na role. Kiedy zapraszałam drugoklasistów do biblioteki, poprosiłam ich, żeby każdy nauczył się czytać jedną linijkę tekstu. Na naszym spotkaniu zrobiliśmy najpierw próbę, a później razem przeczytaliśmy wiersz. Dziękuję tym osobom, które nauczyły się tekstu na pamięć. W tym miejscu zrobiliśmy sobie krótką przerwę w czasie której wysłuchaliśmy piosenki pt. "Ryby, Żaby i Raki". 

Ostatni przytoczony wiersz to "Kaczka Dziwaczka". Aby było weselej - przebrałam się za Kaczkę - Dziwaczkę - co wywołało salwę śmiechu. Po przedstawieniu, każdy podając jeden tytuł wiersza Brzechwy, kupował sobie dostęp do sklepu, w którym wybierał sobie rzeczy, którymi mógł wystroić swoją Kaczkę Dziwaczkę( były przygotowane: czapki, buty, parasolki, krawaty lub muszki). 
 

Spotkanie zakończyliśmy ciasteczkami, zakładkami i wypożyczeniami. 

 

Serdecznie dziękuję za spotkanie i czekam na kolejne.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz