piątek, 25 marca 2016

Polscy Poeci Dzieciom

23 marca 2016 roku w filii bibliotecznej w Żyznowie miało miejsce niecodzienne wydarzenie. Po raz pierwszy, gościłam w bibliotece jednocześnie, przedszkolaków i uczniów klas I - III wraz z paniami opiekunkami.
 Okazją takiego spotkania był zbliżający się dzień teatru (27 marzec). Poprosiłam uczniów klasy III o zaprezentowanie popularnych wierszy, znanych polskich poetów. Dziękuję w tym miejscu Pani Halinie Grodzkiej - wychowawczyni klasy III,  za możliwość realizacji mojego pomysłu. Mogłam poprowadzić próby w trakcie lekcji, dodatkowo Pani Halina dopingowała dzieci do nauki poszczególnych kwestii. Każdy trzecioklasista otrzymał co najmniej jedną rolę, niektórzy wystąpili w dwóch lub nawet trzech odsłonach.
Wybrałam utwory łatwe i w większości śmieszne. Postarałam się o kostiumy i rekwizyty. Zaprosiłam gości, którzy dopisali i z uwagą obserwowali, co dzieje się na scenie.
Oto jak przedstawiał się nasz program:
Stanisław Jachowicz "Chory Kotek" - wystąpiły: Paulinka i Wiktoria,
Aleksander Fredro "Paweł i Gaweł" - wystąpili: Kacper i Maksymilian,

 

Maria Konopnicka "Stefek Burczymucha" - Wystąpili: Maksymilian oraz Alan i Kasia,
Jan Brzechwa "Pomidor" - wystąpili: Alan, Laura, Wiktoria, Szymon i Krystian,





Jan Brzechwa "Żuraw i Czapla": - wystąpili: Kacper i Kasia,
Jan Brzechwa "Kłamczucha" - wystąpili: Laura i Kacper,

 

Julian Tuwim "Okulary" - wystąpił Szymon (w zastępstwie za Dominika),
Julian Tuwim "Rzepka" - wystąpili: WSZYSCY+ Pani Halina w zastępstwie za Ulę.

 

Wszystkie występy bardzo się udały. Dzieci dobrze się przygotowały i publiczności bardzo się podobały nasze mini przedstawienia. Był tylko jeden mankament.... było za krótko!!! Na zakończenie dzieciaki z widowni dostały w prezencie jajeczko wielkanocne (z okazji zbliżających się świąt), natomiast dla występujących miałam przygotowane dyplomiki z podziękowaniem za udział w spotkaniu i zajączki wielkanocne. Mam nadzieję, że takie spotkanie odbyło się nie po raz ostatni.
Dziękuję Panu sołtysowi Antoniemu Bożek za wypożyczenie ławki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz