czwartek, 3 marca 2016

Zakochani... w bajkach

Z małym poślizgiem, świętowaliśmy w bibliotece Dzień Zakochanych. Z okazji tego święta przygotowałam dla uczestników spotkania parę zadań - wszystkie dotyczyły bajkowych par. Zaprosiłam klasę II wraz z wychowawczynią  - Panią Danutą.
Cała klasę podzieliłam na cztery grupy: zielonych serduszek, czerwonych serduszek, żółtych serduszek i niebieskich serduszek. Każde zadanie wykonywały wszystkie grupy. Każda drużyna spieszyła się by wygrać. Ostatecznie zwyciężyła drużyna zielonych (Dominika, Klaudia i Kornelia). Gratuluję!!!
Całe spotkanie - to była przeplatanka. Wiersz czytany przez uczniów i zadanie.
Wybrałam następujące wiersze:
"Hipopotam" (czytały Agnieszka i Nikola),
"Żuraw i czapla" (Klaudia i Dominika),
"Zakochana sowa" (Kinga i Klaudia) ,
"Zakochana żaba" (Jola i Kuba),
fragm. "Na straganie" (Kornelia i Kacper),
"Żuk" (Gabrysia i Błażej).
 Natomiast zadania były następujące:
- rozsypywanka (należało połączyć w pary bajkowych bohaterów i podać tytuł bajki)



- szukamy partnera dla księżniczek ( bohaterki bajek Walta Disneya)


- krzyżówka, której hasłem był temat naszego spotkania - zakochani w bajkach


- niedobrane pary (złamane serca) - to bohaterzy przeczytanych wierszy: żaba i bocian, żaba i ogórek kiszony, żuraw i czapla, żuk i biedronka, cebula i burak, żaba i hipopotam


- komu oddam swoje serce - dzieci pisały na czerwonych serduszkach kogo kochają. Najczęściej byli to rodzice i rodzeństwo. Następnie serduszka przypięliśmy na tablicy w wielkim sercu

 

- motylki z serduszek - z przygotowanych serduszek zrobiliśmy śliczne, kolorowe motyle



Spotkanie zakończyliśmy drobnymi upominkami. Dzieci dostały zakładki do książek i lizaki. Drugoklasiści mieli także okazję wypożyczyć sobie książki do domu. Mam nadzieję, że dziewczynki i chłopcy bawili się równie dobrze jak ja i że wkrótce znów się zobaczymy.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz