środa, 8 czerwca 2016

Wróżki i Piraci

Wczoraj piątoklasistom proponowałam książki o piratach. Dziś zaprosiłam klasę II i też opowiadałam o piratach i nie tylko. Na wcześniejszym spotkaniu poznaliśmy księżniczki i smoki. Tym razem bohaterami byli piraci i wróżki - żeby pogodzić chłopców i dziewczynki.

Na wstępie powiedzieliśmy sobie w jakich bajkach występują wróżki (Kopciuszek, Śpiąca królewna, Shrek, Pinokio, Wróżki, Ośla skórka), a w jakich piraci (Piotruś Pan, Jake i piraci z Nibylandii, Burzliwe przygody pirata Rabarbara, Pirat Jędruś). Następnie spytałam dziewczynki czy znają wróżki Disneya: Cynkę, Widię, Różyczkę, Jelonkę, Mgiełkę, Iskierk, Zarinę i Barwinkę. Okazało się, że tak i na moje kolejne pytania dotyczące tych wróżek odpowiadały bezbłędnie. Potem zapytałam chłopaków, czy znają bohaterów bajki pt. "Jake i piraci z Nibylandii" (to najnowszy zakup filii bibliotecznej w Żyznowie). Oczywiście znali Izę, Fajtka, Kostka, Haka, Swądka, Żarłacza i innych. Po tym wstępie przeszliśmy do zajęć plastycznych. Dziewczynki zrobiły sobie spódniczki z bibuły (naklejały kolorowe kwiatki), a chłopcy pirackie flagi i kapelusze.


Zabawy, która nastąpiła później, dzieci nie mogły się doczekać. Otóż wycięłam ponad 160 srebrnych pieniążków, które ukryłam w różnych miejscach w bibliotece. Dzieci podzieliłam na dwie drużyny. Każda szukała pieniążków, za które następnie można było kupić drużynie coś słodkiego. Zauważyłam, że dzieciaki uwielbiają szukać skarbów (bez względu na wiek).


Na koniec została krzyżówka (hasło: Piraci i wróżki Disneya) oraz rozsypywanka z imionami, które trzeba było przydzielić do grupy piratów lub wróżek.

Po wypożyczeniu książek i pamiątkowym zdjęciu, uczniowie wrócili do szkoły na dalsze zajęcia.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz