środa, 16 listopada 2016

Zadania Hodży Nasreddina

Tym razem wystąpiłam w obcej dla siebie roli. Otóż zostałam poproszona przez Panią Monikę Szczygieł - nauczycielkę matematyki w Zespole Szkół w Żyznowie, o poprowadzenie lekcji bibliotecznej o tematyce matematycznej. Wybrałam więc książki Zdzisława Nowaka - autora cyklu historii o Hodży Nasreddinie. W naszej filii są trzy tytuły: "Zbójecka wyprawa Hodży Nasteddina", Książę łuczników:figle i zadania mądrego Hodży" oraz "Szabla Salima: figle i zadania mądrego Hodży".

W książkach tych, w arabskich opowiadaniach, ukryte są zadania matematyczne i logiczne. Wybrałam kilka z nich i wybrałam się na lekcję do klasy IV. Niektóre zadania sprawiły dzieciom trudność, ale było to spowodowane zawiłą treścią, w której aż roiło się od zbędnych szczegółów - ale takie właśnie są historie starego świata arabskiego. Dla dzieci i dla mnie była to swego rodzaju nowość, ale myślę, że i uczniowie i ja, poradziliśmy sobie z powierzonym zadaniem.




A mnie czeka kolejna matematyczna lekcja - tym razem z klasą V.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz