wtorek, 2 października 2018

Zwierzęta

Zbliża się święto wszystkich zwierzątek. Z tej okazji zaprosiłam do biblioteki uczniów klasy I. Niestety plany pokrzyżowała nam pogoda - rozpadało się. W związku z tym to ja wybrałam się do szkoły, by podczas lekcji poprowadzić zajęcia o zwierzętach. Całość spotkania podzieliłam na dwie części. Pierwsza dotyczyła zwierząt, które możemy spotkać w domu, w gospodarstwie, w ZOO, w Polsce i na świecie. Drugą część spotkania poświęciłam zwierzętom z bajek.
Oto co przygotowałam:
Zwierzęta w realu:
na początek zagadki, potem pytania zaczynające się od słów: czy to prawda, że...., a następnie zgadywanka - jakie to zwierzę i układanka. Blok pierwszy zakończyliśmy wykonując kotka (dziewczęta) i pieska (chłopcy) z serduszek.


zwierzęta z bajki:
zabawa w odgadywanie jakie to zwierzę (ja podawałam imię postaci, a dzieci musiały stanąć obok napisanej nazwy zwierzęcia np.Kot) oraz pytania o bajkowe zwierzęta. Na zakończenie przeczytaliśmy razem bajkę Wiesława Drabika "Zwierzaki z ZOO".

Na pamiątkę dzisiejszego spotkania zostawiłam dzieciom w prezencie kotki, które przypominają wszystkim kiedy nasza biblioteka jest otwarta.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz