poniedziałek, 8 października 2018

Wilki w bajkach

Przez cały wrzesień, w każdy poniedziałek, czytałam przedszkolakom bajki, w których występowały wilki. Dzieci poznały takie bajki jak: "Trzy świnki", "Czerwony Kapturek", "Wilk i siedem koźlątek" oraz "Jaś i Małgosia" (w jednej wersji wilk występuje). Dziś, na podsumowanie, zaprosiłam dzieci do zabawy. Na wstępie pokazałam dzieciom rysunki różnych przedmiotów (np. cegłę, koszyczek). Zadaniem przedszkolaków było powiedzenie w jakiej bajce ta rzecz występuje. Wszyscy odgadli bez żadnych problemów. Następnie bawiliśmy się w popularne gry zmodyfikowane odpowiednio do okazji: np. "raz, dwa, trzy wilk patrzy", "uciekaj wilku do nory tam cię nie złapie gajowy..." oraz "gorące krzesła", które udawały drzewa za którymi chowały się dzieci przed wilkiem. Na zakończenie dziewczynki zrobiły Czerwonego Kapturka, a chłopcy wilka z rolki po papierze toaletowym.


Rozdałam słodycze, pożegnałam się i wróciliśmy do pracy (dzieci swojej i ja do swojej).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz