Rozpoczęłam od podziału książek: beletrystyka i literatura popularno - naukowa, literatura dla dzieci i młodzieży (poziom I - IV), oraz literatura dla dorosłych (literatura polska i światowa). Pokazałam na półkach co się gdzie znajduje, zwracając uwagę na ułożenie książek: alfabetycznie (beletrystyka), formatowo (bajeczki dla najmłodszych) i wg UKD (literatura popularno - naukowa). Następnie każdy losował karteczkę z autorem i tytułem książki, którą musiał odnaleźć. Dla ułatwienia dodałam informację, w którym poziomie należy szukać danej pozycji. Książki znalezione, wędrowały na stół, a w kolejnym zadaniu, uczniowie próbowali odłożyć książki na swoje miejsce.
Ostatnią pozycją spotkania były wyścigi między dziewczynkami i chłopcami. Obie drużyny dostały karteczki, które symbolizowały jeden regał (np. regał z książkami dla młodzieży, regał z literaturą polską, regał z historią i kryminałem). Zadanie polegało na ułożeniu karteczek w taki sposób, w jaki ułożone są regały w bibliotece. Początkowo było trudno, ale ostatecznie się udało.
Mam nadzieję, że nasze spotkanie pomogło dzieciakom w odnalezieniu się w bibliotece i od tej pory będą samodzielnie poszukiwać wybranych lektur.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz