wtorek, 11 października 2016

Akademia Pana Kleksa

Nasza dzisiejsza lekcja biblioteczna, po raz pierwszy, odbyła się z Zespole Szkół z Żyznowie. Zawsze na takie spotkania zapraszam uczniów do biblioteki, aby nie spiesząc się, pożytecznie spędzić czas (klasy I-III). Niestety klasy starsze nie mają takiej możliwości, by do biblioteki przyjść na dłużej. Dlatego wyszłam z propozycją, że to ja pójdę do uczniów klasy IV i właśnie w szkole odbędą się nasze zajęcia.
Od początku roku staram się na różnych spotkaniach, przypominać twórczość Jana Brzechwy,
w związku z 50-tą rocznicą śmierci tego wspaniałego autora. Akurat teraz czwartoklasiści przerabiają lekturę "Akademia Pana Kleksa". Postanowiłam wykorzystać ten fakt i przygotowałam dla dzieciaków sprawdzian na wesoło. Wymyśliłam 55 zdań, które odnosiły się do treści książki. Niektóre zdania były prawdziwe, inne były nieprawdziwe. Dzieciaki otrzymały karteczki: białe (jeśli zdanie było prawdziwe) i czarne (jeśli były kłamstwem). Tylko dwa pytania sprawiły wszystkim kłopot. Do finału przeszli: Laura, Paulina i Kacper. Po pytaniach dodatkowych, konkurs wygrała Laura, która otrzymała w nagrodę książkę.

Przygotowałam też dwie wersje krzyżówki. Hasło pierwszej brzmiało:Fantazje Brzechwy,
a drugiej: Pan Ambroży Kleks. I uwaga! Najszybciej krzyżówkę rozwiązała Laura, która otrzymała kolejną książkę w prezencie.


Na zakończenie spotkania zaproponowałam chłopcom i dziewczętom wypożyczenie książek - niektórzy skorzystali. Na pamiątkę każdy dostał zakładkę do książki.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz