poniedziałek, 24 października 2016

Scooby - Doo na tropie

Zbliżające się święto halloween dało mi pretekst, by przypomnieć dzieciakom bajki o strachliwym psie i jego przyjaciołach. Zaprosiłam do biblioteki uczniów klasy II, aby razem przeżywać przygody Freda, Daphne, Velmy, Kudłatego i ich gadającego psa Scooby - Doo. Dzieci znają te postacie, ja tylko krótko i ogólnie przytoczyłam fabułę kreskówek i przypomniałam z jakimi stworami i potworami walczyła Tajemnicza Spółka (czyli nasi bohaterowie). Następnie razem przeczytaliśmy jedno opowiadanie, po którym dzieci, jako łowcy potworów, szukały ukrytych w bibliotece stworów. Wygrani otrzymali lizaka.

 Po poszukiwaniach, drugoklasiści kolorowali kolorowanki, na których byli nasi bohaterowie w potwornym towarzystwie. Kiedy kolorowanki były gotowe, poprosiłam dzieci, żeby spróbowały nazwać stwory z obrazków - trzeba było wykazać się wyobraźnią.

Następny punkt programu - to jak wykonać strój ducha z prześcieradła. Gdy strój był gotowy, podzieliłam dzieci na dwie grupy. Członkowie pierwszej byli ukryci pod prześcieradłem, a członkowie drugiej mieli odgadnąć kto się przebrał za ducha. Ponieważ dzieci się znają, nie było większych trudności. Później zrobiliśmy ducha z łyżeczki i chusteczki higienicznej. W bardzo prosty sposób można samemu wykonać fajną figurkę.


Na koniec uczniowie ozdobili dynię wyciętą z kartonu, zrobiliśmy pamiątkowe zdjęcie z pracami wykonanymi przez dzieci, zjedliśmy chipsowe duchy i wypożyczyliśmy bajki do domu.


Pod koniec października zawieszam w bibliotece dzwonek, który straszy. Tylko w tym okresie można można sprawdzić jak on działa. Drugoklasiści sprawdzali dziś jego działanie kilkakrotnie - ciągle z takim samym entuzjazmem.

Czas minął bardzo szybko i dzieciaki wróciły na dalsze zajęcia do szkoły.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz