poniedziałek, 28 stycznia 2019

Pepa i przyjaciele

Dziś byłam w przedszkolu z dłuższą wizytą. Pomyślałam sobie, że razem z dziećmi zrobimy coś, by przypomnieć sobie świnkę Pepę. W trakcie spotkań z przedszkolakami mówiłam już o wilkach w bajkach, kotkach i pieskach w bajkach i ogólnie o zwierzątkach w bajkach. Dziś tematem numer jeden były świnki.
Na początek spotkania dzieci pokolorowały farbkami figurki Pepy, Georga, Taty i Mamy świnki i Rebeki.


Kiedy figurki schły, ja zaprosiłam dzieci do innej sali, gdzie mówiliśmy o bajkowych świnkach (bajki: Porky, Pigi, świnka z Maszy, trzy świnki, ciocia Chrum Chrum z Misia Uszatka, Prosiaczek - przyjaciel Kubusia Puchatka oraz filmy: Sing, Baby świnka z klasą i Pajęczyna Charlotty). Następnie dzieci usiadły w kółeczku, a ja podrzucałam im piłkę. Które dziecko miało piłkę musiało wymyślić zwierzę na wylosowaną literę, a wszystkie dzieci myślały jaka bajkowa postać ma imię na taką literkę. Później przeczytałam dzieciom tekst piosenki (niestety nie mam głosu więc ni podjęłam się śpiewania) o zwierzętach z podwórka. W brakujące miejsca dzieci musiały wstawić odgłosy tych zwierząt (czyli kwi, kwi, kwi lub kwa, kwa, kwa). Gdy figury wyschły zaprosiłam dzieci do wysłuchania bajki pt. "Domek Rebeki". W trakcie czytania, dzieci swoimi figurkami ilustrowały czytany tekst. Na zakończenie wypożyczyłam dzieciom bajki i pożegnałam się.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz